Zaznacz stronę

Menedżerowie IT wkraczają w epokę wielkiej niepewności, ich budżety mogą zostać ograniczone w związku z nadciągającą drugą falą kryzysu, a media społecznościowe i konsumeryzacja IT będą wymuszały zmiany – ostrzegają analitycy Gartnera.
Analitycy Gartnera namawiają menedżerów IT do „wyobrażenia sobie na nowo” ich departamentów i przygotowania się do realiów „ponowoczesnego świata” napędzanego przez informację, współpracę i mobilność. Zwycięskie organizacje w centrum projektu postawią swoich klientów i będą zabiegały o ich zaangażowanie, jednocześnie upraszczając działania.
 Rozpowszechnianie się urządzeń mobilnych będzie zmieniało metody prowadzenia biznesu.

W ubiegłym roku zostało sprzedanych ponad 20 mln tabletów, a w 2016 r. Gartner przewiduje, że używanych będzie 900 mln tabletów – czyli co ósmy mieszkaniec naszej planety będzie korzystał z tych urządzeń. Według Gartnera, do 2015 r., rozwój aplikacji mobilnych dla smartfonów i tabletów przekroczy czterokrotnie tempo rozwoju aplikacji na pecety.

Zmieni się charakter interakcji z firmami. Istotne będą informacje o lokalizacji klienta, jego zainteresowaniach i preferencjach zakupowych, zaś klienci będą szukać porad w swoich sieciach społecznościowych. Te trendy będą miał bezpośredni wpływ na wydatki IT, zwłaszcza na te związane z wykorzystaniem sieci społecznościowych w marketingowych działaniach firmy.
Zdaniem Petera Sondergaarda, globalnego szefa badań w Gartnerze, CMO może dysponować większym budżetem IT niż CIO. Menedżerowie IT powinni zastanowić się nad „kreatywną destrukcją”, taką jak redukowanie organizacyjnych murów, tak aby firmy mogły wprowadzać innowacje. Należy zapomnieć o perfekcjonizmie, biorąc pod uwagę związane z tym ryzyko.

http://cio.cxo.pl/news/376328/Kreatywna.destrukcja.html