Zaznacz stronę

Smartfony i tablety zaczynają pożerać rynek nawigacji GPS. Jako pierwszy zdał sobie sprawę z tego TomTom, który powoli chce się wycofać się z tego rynku.

– Rynek osobistych urządzeń nawigacyjnych jest ważny i pozostanie ważną częścią naszego interesu i dochodu, ale cały ów rynek się kurczy. Musimy więc przystosować do tego nasze koszty, niektóre możemy, innych nie jesteśmy w stanie
– mówił Harold Goddijn, CEO TomToma. Faktycznie, rynek kurczy się w zastraszającym tempie (tylko w tym kwartale sprzedaż spadła o 23 procent), a niektóre linie produkcyjne czy działy R&D były projektowane na znacznie
większą sprzedaż.

TomTom skupi się na rozwiązaniach wbudowanych i rynku motoryzacyjnym. Jego największy konkurent, czyli Google, jest na owym rynku praktycznie nieobecny.
Udziałowcy TomToma się ucieszyli, patrząc po wzroście wartości akcji. Wiele działów TomToma jednak najprawdopodobniej zostanie zlikwidowanych…

http://tech.wp.pl/kat,130036,title,TomTom-przestanie-produkowac-nawigacje,wid,13930459,wiadomosc.html